Μήνυμα 1ο TAKEN (Η Αρπαγή)
10/1/2011, 21:05
Taken (Η Αρπαγή)
Προσωπική Κριτική:
Το “Taken (Η Αρπαγή)„ είναι μία ταινία ανεπανάληπτη θα έλεγα με πολύ δράση, αγωνία και περιπέτια η οποία λαμβάνει χώρα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και όπως καταλάβατε έχει να κάνει με απαγωγή. Αξίζει να τι δει κανείς γιατί είναι πολύ καλά γυρισμένη με τους κατάλληλους ηθοποιούς ! Το σενάριο είναι εκπληκτικό και γενικότερα η ταινία στο σύνολο της είναι μοναδική. Η βαθμολογία μου είναι ★★★★★.
Γενική Κριτική και περιγραφή:
Τι χειρότερο μπορεί να συμβεί σε ένα πατέρα, από το να παρακολουθεί αβοήθητος μέσα από το κινητό του τηλέφωνο την απαγωγή της ίδιας του της κόρης? Αυτός ο φρικτός εφιάλτης γίνεται πραγματικότητα για τον Μπράιαν, έναν πρώην μυστικό πράκτορα. Τώρα, δεν του απομένουν παρά ελάχιστες ώρες για να σώσει την κόρη του, Κιμ, από τα χέρια μιας αδίστακτης σπείρας που ειδικεύεται στο εμπόριο νεαρών κοριτσιών. Ο Μπράιαν πρέπει πρώτα να λύσει ένα σημαντικό πρόβλημα: ότι αυτός βρίσκεται στο Λος Άντζελες ενώ η κόρη του είναι ήδη στο Παρίσι…
Ο κινηματογραφικός κύκλος του Luc Besson ανοίγει όλο και περισσότερο βγάζοντας κάθε τρεις και λίγο καινούρια φυντάνια με τελευταίο, τον ομοεθνή του, Pierre Morel, crew member πολλών ταινιών του από το Joan of Arc μέχρι το Arthur and the Minimoys που κάθησε στη σκηνοθετική καρέκλα το 2004 με το Banlieue 13 που πήρε σχετικά πολύ καλές κριτικές αλλά δεν έχω δει ακόμα για να έχω άποψη. Αυτή τη φορά, ανέλαβε ένα πιο "σοβαρό" project κυρίως λόγω του all-star cast (σιγά τα αίματα!) και του πιο σοβαρού θέματος.
Το σενάριο είναι φυσικά για ακόμη μία φορά του Besson σε συνεργασία με τον Robert Mark Kamen και μας διηγείται μια απαγωγή και τι είναι ικανός να κάνει ένας πατέρας για να σώσει την κόρη του. Βέβαια, δεν είναι ο οποιοδήποτε πατέρας μιας και ο Bryan είναι πρώην πράκτορας της αμερικάνικης κυβέρνησης, χωρισμένος από την Lenore λόγω την δουλειάς του αφού ουσιαστικά δεν έβλεπε ποτέ την οικογένειά του με την 17χρονη κόρη Kim που δε μπορεί να της προσφέρει όσα θέλει. Η Kim λοιπόν, κανονίζει με μία φίλη της να κάνει ένα ταξίδι στο Παρίσι. Ο Bryan διαφωνεί λόγω της ηλικίας της αλλά τελικά της κάνει το χατήρι. Όμως, μόλις φτάνουν στο διαμέρισμά τους άγνωστοι μπαίνουν στο σπίτι και τις απαγάγουν. Η Kim προλαβαίνει να καλέσει τον πατέρα της στο τηλέφωνο και αυτός ακούει τους απαγωγείς και βάζει σκοπό να σώσει την κόρη του με κάθε τρόπο. Ξεκινάει για το Παρίσι και γρήγορα ανακαλύπτει ότι πίσω από την απαγωγή είναι κύκλωμα Αλβανών που προωθούν νεαρές τουρίστριες στη πορνεία. Και το κυνηγητό ξεκινάει...
Οποιοσδήποτε μπορεί να πει ότι όλα αυτά ακούγονται γνωστά και χιλιοειπωμένα αλλά εδώ έχουμε ένα στοιχείο που αλλάζει όλο το ύφος και αυτό είναι φυσικά ο Liam Neeson που δεν είναι ούτε Jet Li ούτε Jason Statham και μόνο η παρουσία και η βραχνή φωνή του, γεμίζει η οθόνη. Ο Neeson σε καθαρή ταινία δράσης είναι μια πολύ ευχάριστη έκπληξη μιας και ουσιαστικά τον γνωρίσαμε σαν πολύ "σοβαρό" ηθοποιό παρ`ότι παλιότερα έχει παίξει και σε χαζομαρούλες στυλ Krull. Και τα καταφέρνει μια χαρά, παρά τα 54 του χρόνια. Προφανώς θα έκανε κάποια σωματική προετοιμασία αλλά έχει τη κίνηση, τη ταχύτητα αλλά ταυτόχρονα και το στυλ που είναι απαραίτητο για μια τέτοια ταινία. Παρ`όλο που το 90% της ταινίας είναι πάνω του, το περιτριγυρίζουν εξαιρετικοί καρατερίστες ηθοποιοί όμως η Famke Janssen και ο Xander Berkeley και μαζί τους η σταρλετίτσα Maggie Grace που μετά τη συμμετοχή της στο Lost προσπαθεί να κάνει καριέρα.
Ο σκηνοθέτης είναι τσιράκι του Besson και αναθρεμμένος με τη γνωστή πια, Γαλλοαμερικάνικη κουλτούρα που, ναι μεν, έχει το δικό της ευρωπαϊκό στυλ κινηματογράφισης με τα εντυπωσιακά πλάνα και την ωραία φωτογραφία αλλά ο Hollywoodιανός υπεράνθρωπος ήρωας who saves the day είναι εδώ και μας φωνάζει, για μη πω, μας κράζει. Μπορεί να το κάνει με πιο στυλ, αλλά το κάνει. Για παράδειγμα, ο ήρωας μαθαίνει ότι σε κάποιο σπίτι κρύβονται οι απαγωγείς της κόρης του και αντί να κάνει κάποιο σχεδιασμό, πάει χαλαρός και ωραίος, άοπλος, κάνει ντού και τους καθαρίζει όλους. Ε, ήμαρτον...Πάντως κρατάει ψηλά την ένταση και δεν αφήνει τη ροή της δράσης να πέσει παρά μόνο όπου πραγματικά χρειάζεται.
Μπορεί η ταινία με την παρουσία του Neeson να παίρνει μερικούς βαθμούς αλλά δε καταφέρνει να ξεχωρίσει από το σωρό μιας και το σενάριο είναι ελλειπέστατο από κάθε πλευρά με χαρακτήρες σκέτες καρικατούρες.
Κριτική από: cinemanews.gr
Φωτογραφικό Υλικό:
Τράιλερ και Videos:
Έχει επεξεργασθεί από τον/την fastrider2006 στις 15/10/2012, 00:57, 2 φορές συνολικά