“Ο Δικός σου Online Ελληνικός Κόσμος„
Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 15/11/2024, 04:43


Σας ενημερώνουμε πως ως επισκέπτης έχετε μειωμένη πρόσβαση στην ιστοσελίδα μας.Για να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση, συνδεθείτε με το όνομα και τον κωδικό σας πρόσβασης ή κάντε τώρα την εγγραφή σας απολύτως δωρεάν.



Greek Cosmos » Αυτοκίνηση » Φάκελος » Αυτοκίνητα » Κατέρρευσε η αγορά Ι.Χ
Σελίδα 1 από 1 |


Μήνυμα 1οΚατέρρευσε η αγορά Ι.Χ Empty Κατέρρευσε η αγορά Ι.Χ
 14/6/2012, 22:27

G_SkyKnight




Κατέρρευσε η αγορά Ι.Χ

Κατέρρευσε η αγορά Ι.Χ Tromaktiko

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου... αποτελεί μία από τις αγορές που έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα. Σήμερα οι καλύτερες εκτιμήσεις αναλυτών κάνουν λόγο για περίπου... 50.000 πωλήσεις ΙΧ μέσα στο 2012 τη στιγμή που την πρώτη δεκαετία του 2000, με εξαίρεση το 2011, οι πωλήσεις κυμαίνονταν μεταξύ 220.000 έως και 280.000 αυτοκινήτων ετησίως.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να έχουν βάλει λουκέτο περίπου 4.700 καταστήματα εμπορίας αυτοκινήτων, η μεγάλη πλειονότητα των εισαγωγικών εταιρειών να έχουν τραπεζικό δανεισμό πάνω από 100 εκατ. ευρώ, μερικές από αυτές να έχουν σταματήσει να εξυπηρετούν ήδη τις μηνιαίες δανειακές τους υποχρεώσεις και βέβαια οι απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων να επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό εξαιτίας των επιδομάτων ανεργίας τη στιγμή που τα έσοδα του κράτους συνεχώς μειώνονται και ήδη έχουν χτυπήσει αρνητικό ρεκόρ 20ετίας!



Αναδημοσίευση από: 24wro blog

Μήνυμα 2οΚατέρρευσε η αγορά Ι.Χ Empty Απ: Κατέρρευσε η αγορά Ι.Χ
 2/7/2012, 23:59

whiteangel




Ο φόβος πτώχευσης της χώρας, οι έκτακτες εισφορές, η αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας, των Τεκμηρίων, των ασφαλίστρων, της τιμής των καυσίμων συνθέτουν το ιδανικό σκηνικό της κατάρρευσης της αγοράς αυτοκινήτου.

Τρόμος στους καταναλωτές

Τα νέα φορολογικά μέτρα που επιβλήθηκαν μέσω του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος ήταν η σταγόνα ώστε να ξεχειλίσει το ποτήρι και ο φόβος των καταναλωτών να μετατραπεί σε τρόμο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στελέχη της αγοράς. Άλλωστε, βάσει των νέων μέτρων, μειώνονται ακόμη περισσότερο οι συντάξεις και οι μισθοί των πολιτών, οπότε αυτομάτως μειώνεται δραματικά και η αγοραστική δύναμή τους. Από την άλλη μεριά, η αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας κατά 10%, η εκτόξευση των τεκμηρίων αλλά και η επιβολή της έκτακτης εισφοράς στα ΙΧ με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. απομάκρυναν ακόμη και τη σκέψη των καταναλωτών για απόκτηση ή αντικατάσταση κάποιου αυτοκινήτου.

Απίθανα τεκμήρια

Η αύξηση των τεκμηρίων στα αυτοκίνητα θεωρείται από την πλειονότητα των εισαγωγέων η «ταφόπλακα» για πολλούς επαγγελματίες του κλάδου. Αρχικά, όπως επισημαίνουν, δεν είναι δυνατόν το τεκμήριο ενός ΙΧ με κινητήρα 2,500 κ. εκ. να αγγίξει τις 13.300 ευρώ από 7.900 ευρώ, καθώς το ετήσιο κόστος χρήσης σε καμία περίπτωση δεν υπερβαίνει τις 5.000 ευρώ. Από την άλλη μεριά, χιλιάδες είναι οι ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων οι οποίοι έχουν μείνει άνεργοι και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την κατοχή του αυτοκινήτου τους, ασχέτως αν δεν το κινούν καθόλου. Τέλος, η αύξηση των τεκμηρίων θα ρίξει ακόμη περισσότερο τις τιμές διάθεσης των ΙΧ με κινητήρες άνω των 1.928 κ.εκ. Τα οποία οι ιδιώτες καταναλωτές θα σπεύσουν να πουλήσουν όσο όσο, δημιουργώντας τεράστιες ζημιές στους εμπόρους που έχουν στις εκθέσεις τους παρόμοια αυτοκίνητα.

Αλλάζει η φορολογία των ΙΧ

Ριζικά αναμένεται να αλλάξει το τοπίο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου στα τέλη του φθινοπώρου, καθώς τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών πρέπει να παρουσιάσουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το τελικό σχέδιο που πρόκειται να εφαρμόσουν στον τρόπο υπολογισμού των Τελών Ταξινόμησης αλλά και τις αλλαγές ή ακόμη και την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας, τα οποία βέβαια θα είναι συμβατά με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία. Η αρχή έγινε στα μέσα Ιουλίου, όταν τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανέμεναν από την κυβέρνηση την αιτιολογημένη άποψη για το θέμα της φορολόγησης των αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Ωστόσο, τα αρμόδια στελέχη του υπουργείου Οικονομικών δεν απέστειλαν απολύτως τίποτε και ο αρμόδιος επίτροπος επικοινώνησε με τον Έλληνα εκπρόσωπο στην Ε.Ε., ο οποίος τον διαβεβαίωσε ότι τον Σεπτέμβριο το υπουργείο Οικονομικών θα παρουσίαζε μια συνολική λύση για το θέμα φορολόγησης των ΙΧ στην Ελλάδα. Όμως, ως τις αρχές Οκτωβρίου, δεν είχε παρουσιαστεί τίποτε στην Ε.Ε.

Φόρος Πολυτελείας

Ο Φόρος Πολυτελείας αποτέλεσε το «κερασάκι» στην τούρτα για την καθίζηση της αγοράς αυτοκινήτου, καθώς από τη μία ευνοήθηκαν τα μέγιστα κάποιες εισαγωγικές που αναπροσάρμοσαν τις εργοστασιακές του αξίες έτσι ώστε να γλιτώνουν το φόρο, ενώ από την άλλη κάποιες άλλες είδαν τις πωλήσεις των μοντέλων τους να μηδενίζονται. Ωστόσο, η επιβολή του Φόρου Πολυτελείας και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έκανε απαγορευτική την ταξινόμησή τους στη χώρα μας, καθώς σε πάρα πολλές περιπτώσεις η αξία τους ξεπερνούσε ακόμη και εκείνη των αντίστοιχων καινούργιων μοντέλων!

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην αναδιαμόρφωση του Φόρου Πολυτελείας ώστε να καταβάλλεται μόνον στα πραγματικά ακριβά αυτοκίνητα και να υπολογίζεται βάσει της αξίας λιανικής του κάθε μοντέλου, ενώ στελέχη της αγοράς ασκούν πιέσεις ώστε να καταργηθεί εντελώς ο παράλογος φόρος που έχει μηδενίσει τις πωλήσεις σε μια κατηγορία οχημάτων ιδιαίτερα προσοδοφόρων για τα κρατικά έσοδα.


Τεκμήρια

Η αύξηση των τεκμηρίων στα αυτοκίνητα σίγουρα έχει προβληματίσει εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες, ωστόσο η φοροδιαφυγή των προηγούμενων ετών με κάποιον τρόπο πρέπει να σταματήσει και η κυβέρνηση σε αυτό το θέμα δεν κάνει πίσω με τίποτε. Όμως, η αύξηση των τεκμηρίων αναμένεται να «κάψει» πολλούς ιδιοκτήτες οι οποίοι έχουν μείνει άνεργοι ή έχουν υποστεί πολύ μεγάλες μειώσεις στα ετήσια εισοδήματά τους. Άλλωστε, αν κάποιος είχε τη δυνατότητα να αποκτήσει κάποιο ΙΧ πριν από δύο χρόνια και στη συνέχεια έμεινε άνεργος, το μόνο που χρειάζεται να καταβάλλει αν το κυκλοφορεί ελάχιστα είναι τα Τέλη και την ασφάλεια, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ, αν πρόκειται για όχημα με κινητήρα 2.000 κ.εκ.

Αύξηση 10% στα fleet cars

Μεγάλες αλλαγές έχουμε όμως και στις εταιρικές πωλήσεις νέων ΙΧ οι οποίες, όπως φαίνεται από τα στοιχεία, ανέρχονται πλέον στο 30% των συνολικών πωλήσεων, παρά τη μεγάλη μείωσή τους, τη στιγμή που τα προηγούμενα χρόνια το εν λόγω ποσοστό δεν ξεπερνούσε σε καμία περίπτωση το 19-20%. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι 3 στα 10 αυτοκίνητα που πωλούνται αφορούν είτε σε εταιρείες leasing, ενοικιάσεων είτε σε «πινακιδωμένα» οχήματα.


Στοπ στα δάνεια

Οι τράπεζες, σύμφωνα με όσα αναφέρουν στελέχη της αγοράς, έχουν σκληρύνει ακόμη περισσότερο τη στάση τους έναντι των επαγγελματιών του κλάδου, αλλά και προς τους υποψήφιους αγοραστές. Μάλιστα, οι αιτήσεις δανείων για αγορά ΙΧ απορρίπτονται με συνοπτικές διαδικασίες, η μία μετά την άλλη, χωρίς βέβαια να αιτιολογούν την απόφασή τους καθώς, όπως λένε στους εμπόρους, «δεν μπορούμε να σας αποκαλύψουμε τα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών». Ωστόσο, σύμφωνα με ιδιοκτήτη κάθετης μονάδας ο οποίος απέστειλε σε 5 τράπεζες αίτηση δανείου για αγορά ΙΧ ύψους 10.000 ευρώ, ενός καταναλωτή ο οποίος δεν έχει άλλο δάνειο και με ύπαρξη εγγυητή, οι τράπεζες το απέρριψαν και μόλις ένας ανέφερε πως αν ο πελάτης κατέβαλε με μετρητά το 40% του δανείου (4.000 ευρώ), τότε μπορούσε να εγκρίνει το υπόλοιπο ποσό. Τις τελευταίες ημέρες, οι τράπεζες έκλεισαν και άλλο τις στρόφιγγες και δεν εγκρίνουν κανένα δάνειο για αγορά ΙΧ, ακόμη και αν η προκαταβολή του πελάτη αγγίζει το 70% της αξίας του οχήματος!


Αγορά μόνον με μετρητά ή γραμμάτια

Οι λιγοστές αγορές καινούργιων αυτοκινήτων γίνονται, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, μόνον με μετρητά ή γραμμάτια καθώς οι τράπεζες απορρίπτουν τις αιτήσεις που αποστέλλουν με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς να αιτιολογούν την απόφασή τους. Οπότε όταν κάποιος καταναλωτής έχει μετρητά και είναι αποφασισμένος να αγοράσει αυτοκίνητο αναγκάζει τον επιχειρηματία να μειώσει στο ελάχιστο το περιθώριο κέρδους, ενώ δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις που το κέρδος είναι μηδενικό! Όσον αφορά στην περίπτωση απόκτησης κάποιου ΙΧ με γραμμάτια, το ρίσκο που παίρνουν οι έμποροι είναι μεγάλο καθώς και οι ίδιοι γνωρίζουν πολύ καλά πως, αν ο πελάτης τους δεν πληρώνει, κινδυνεύουν να χάσουν και το αυτοκίνητο.


«Ασθενεί» και η απόσυρση

Με ρυθμούς χελώνας κινείται πλέον και η απόσυρση αυτοκινήτων, αλλά και επαγγελματικών οχημάτων, καθώς έως τα τέλη Σεπτεμβρίου οδηγήθηκαν στα κέντρα ανακύκλωσης της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος 49.790 ΙΧ και 2.210 φορτηγά. Ωστόσο, σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου ανακύκλωσης, ο ρυθμός προσέλευσης των οχημάτων συνεχώς μειώνεται και σε λίγο καιρό θα κυμαίνεται σε εξαιρετικά χαμηλό αριθμό.

Επίσης, το άκρως ανησυχητικό είναι ότι αυτήν τη στιγμή μόλις ένα στα δέκα αυτοκίνητα που αποσύρονται αντικαθίστανται με κάποιο καινούργιο, αλλά εξαιτίας των νέων μέτρων αναμένεται να μειωθεί και αυτό το ποσοστό. Πάντως όλες οι εταιρείες χρονομίσθωσης απαιτούν από τις εισαγωγικές εταιρείες κατά την αγορά εταιρικών αυτοκινήτων να τους αφαιρούν την έκπτωση που προέρχεται από την απόσυρση, μειώνοντας ακόμη περισσότερο τις τιμές χονδρικής, καθώς έχουν στην κατοχή τους εκατοντάδες δικαιώματα που προέρχονται από ντίλερ και ιδιώτες.

1.000 εργαζόμενοι κάθε μήνα χάνουν τη δουλειά τους στον κλάδο του αυτοκινήτου!

Κατέρρευσε η αγορά Ι.Χ 40568875476452394726



Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή:
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Forumgreek.com | ©phpBB | Δωρεάν φόρουμ υποστήριξης | Αναφορά κατάχρησης | Cookies | Πρόσφατες συζητήσεις